tisdag 17 maj 2016

Nytt träningsupplägg: MI40

Då var bulk-season igång igen och det är bara att kicka igång träningen igen efter en hel veckas (läs: exakt 5 dagar) vilande. Jag avslutade min satsning på Smolov Squat Routine lite sådär havlsnyggt i och med att jag gick in på tävlingensdiet igen... Så nu var det bara att ta tag i träningen med ett nytt passupplägg. Jag hade turen att komma över ett som heter MI40, skrivet Ben Pakulski där fokus ligger på att träna för att växa så mycket som möjligt, med andra ord hypertrofiträning och med andra ord; precis det jag är ute efter!

Idag var dag 2 av 40, bröst och biceps på schemat. .. och efter morgonens pass känner jag redan nu av en början till träningsvärk... Uppläggen innefattar inte jättemånga övningar, däremot repsantalet är nästan alltid 8 och med tempo på 4010, med andra ord: riktigt grym pump-träning! Det här kommer bli toppen!

Reverse Diet är också i full gång. Den här gången ligger jag ju lite över där jag slutade sist, mest för att jag inte gick upp ett enda kilo med förra reverse diet, men det betyder ju bara mer kalorier till mig! :D Jag har också blivit lite bättre på att få i mig en del fetter. Köpte in en burk jordnötssmör som jag pickar i mig lite då och då. Även en och annan proteinbar slinker ner också. Målet är  att gå upp och bygga på mig en del massa igen, eller rättare sagt muskelmassa. ;)

20160517_132046.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar