lördag 7 maj 2016

Backstage innan scenen...

Nu ligger vi här på madrassen med fötterna i vädret och snackandes på riskakor och annat gott i väntan på att få gå upp på scenen och dansa runt i strålkastarljuset.

Det har varit en låååång vecka nu med tömning och laddning av kolisar och ett evigt kämpande mot kroppen som helt riktigt och förståeligt inte alls känner sig för att släppa på vätskan. Skulle inte jag heller göra om jag var sjuk och någon sa åt mig att "Nä nu hörru, nu ska jag ta och strypa din tillförsel till både energi och du ska vackert finns dig i det och börja göra sig av med dyrbar vätska!" Om det fanns en fackförening för kroppar på diet hade jag blivit anmäld för länge sen....
Men inte så mycket att göra åt det nu ändå, nu ligger vi ju här och har kämpat oss igenom dieten. Dock mina två tävlingskompanjoner har fått kämpa liiiite mer och liiiiite längre än en annan, min "tävlingsdagen" har tekniskt sett bara pågått i 10 dagar ju...

Vad som är nytt för denna gång är att vi även bor på hotell nu...! Och inte vilket hotell som helst utan det är dessutom det officiella tävlingshotellet....! :-D Men man har knappt tid att njuta av det. Gårdagen bestod av att packa upp grejer (läs: mat) och sen var det färgning och poseringsträning fram till vi skulle leta oss bort till inregistreringen.

Och nu, på lördag, är vi framme vid dagen-D ! Min tredje tävling och Emelie och Rasmus andra. Nu blir vi ju nästan veteraner på det här. Emelie och Rasmus har dessutom fortsatt sin diet mellan Better Bodies Challenge och Tyngre Classic III. Riktigt bra kämparanda och det krävs ju inte lite av kroppen och hjärnan att lägga sig på en dubbeldiet under perioder där soliga dagar förekommer lite mer frekvent.. och för att inte tala om Valborgshelgen! Så heja allas oss tre och snart intar vi scenen en sista gång innan off-session tar sin välförtjänta början!

image

image

 

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar