fredag 20 maj 2016

Första veckan med MI40 + I-walk

Då var första veckan med MI40 avklarad, och första veckan med Reverse Diet efter Nordic Grand Prix också. Har som sagt lagt mig på en lite högre nivå av kcal än vad jag låg efter Luciapokalen, för nu är det slutmasat och dags att bygga muskler. Trots detta så rör sig inte vågen ett enda gram över 57,2-4 kg så det är bara att kruta på med mat!

Tjusningen med MI40 är att passen är uppdelade 2 per dag vilket passar mig perfekt då jag kan träna ett pass på morgonen (Parsa Power kl 06:00!) och sen ett lättare på eftermiddagen efter jobbet. Passen tar också nästan exakt 40 minuter vilket är skönt då jag inte just nu känner för att dra de klassiska 3 timmarspassen. Vad som också är bra är hur styrt passet blir. 40 sekunder jobb, 40 sekunder vila så det är bara att slå på timern och köra järnet och låta klockan styra.

Idag var det hamstrings-dag och marklyft som stod i min lilla bok. Jag har bytt ut vissa övningar, då MI40 är anpassat mer för tunga bodybuilders, medan jag gillar att träna lite mer glutesbaserade övningar. Med den långa excentriska fasen ser det även ut som att det blir få övningar men vill lova att de är rätt så svårt att gå upp för trappan efter passet ändå...!

  • Marklyft: 4 x 8 @90 kg

  • Sittande legcurl: 4 x 8-10@40 kg (4010)

  • Benpress: 4 x 8 @100 kg (4010) + dropset

  • Enbens-legcurl: 5 x 10-12 @20 kg + dropset x 2


Nu ligger även video från finalen ute från Nordic Grand Prix. Fick se mig själv gå I-walken, känns ju alltid lite lustigt att se sig själv på bild. Det låg ju en lite övning bakom ändå, hela fredagen och lördagen åtminstone haha....  xD

https://youtu.be/0_Uc1nu4dao

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar