måndag 23 maj 2016

Födelsedagsfirande med gym, pannkakor och Game of Thrones

Födelsedag för lilla mig idag, eller inte så liten längre, jag kan ju numera titelera mig vara närmare 30 än 20 åtminstone... inte någonting att vara jättestolt över direkt. Det blir ju ingen tårta heller, hinner inte direkt göra någon fin ändå. Däremot gör jag mina sedvanliga måndags-pannkakor med mjukost och skinka.... och såklart lite chocolate Swirl från MM Sports!

Idag gör jag även mitt sista vattengympa-pass för Uppsala Wet Vest. I höst kommer jag ha fullt upp med annat och inte kunna ha några kvällspass längre. Det kommer bli sorgligt, det har varit mitt eget lilla cardiopass de här åren så nu måste jag ju anstränga mig och leta reda på ett nytt sätt att köra cardio.

Cardio har länge varit någonting som legat lite i skymundan sen jag började med fitness på allvar. Det säger sig självt om man jobbar 8-17 och ska få in ett (eller två) bra träningspass och hinna med att fixa mat OCH dessutom hinna umgås med vänner, familj, sambo, husdjur... ja då har inte cardion haft högsta prion direkt. Däremot märker man när man kör lite mer Crossfit-liknande pass på helgerna, eller bara går lite för mycket i trappan, att det är inte musklerna som tar slut först, det är hjärtat som inte orkar pumpa runt det där nyttiga syret till lungorna.

Vad som inte slutar däremot är ju MI40. Har fått en sagolik träningsvärk i mina hamstrings, trots att jag inte böjt så mycket som jag är van vid (Smolov Squat Routine innan) så det känns riktigt bra...! Trots att passen är så pass korta kan de ändå ge lite nya muskler ;)

[caption id="attachment_713" align="alignnone" width="861"]cykelhjälm.jpg Bästa födelsedagspresenten för lilla huvudet :)[/caption]

 

[caption id="attachment_715" align="aligncenter" width="454"]Att gymma på födelsedagen är ett faktum! Att gymma på födelsedagen är ett faktum![/caption]

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar