söndag 25 oktober 2015

Motivationsboost och monsterbenpass...!

För att motivera lite till benpasset idag med Rasmus satte jag upp lite nya bilder i skåpet. Börjar faktiskt bli lite nervös…över det faktum att jag inte alls är nervös inför tävlingen...! Räknar inte ned dagarna lika slaviskt eller antal dagar tills då jag får äta Snickers/Milky Way/Marabou (åt en idag…). Men men det kanske kommer….?

lockerroomdoor

Dagens benpass hade jag faktiskt lite ångest över innan, vet att Rasmus själv kör ett par timmar varje gång medan jag vant mig vid endast en timme…
Det visade sig bli en riktig killer! Med grymma övningar och om möjligt ännu bättre passning/coaching.
1) Benböj: 6 x 10-2 @ <125 kg (fyi nytt PB)
2) Utfallsgång med hantel: 5 x 25 steg @ 5 kg
Pausböj/pumpböj: 5 x 2 @ 50-70 kg
3) Sneda utfall med stång: 5 x 10 per ben @ 30 kg
Sumo squat med kettlebell: 5 x 10 @ 32 kg
4) Benspark: 5 x 10-15 @ 70-100 kg
Sittande bencurl: 5 x 12 @ 50 kg

Hej hej träningsvärk….

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar