lördag 31 oktober 2015

Heldag på Kraftkällan

Idag skulle min bättre hälft skriva högskoleprovet så jag passade samtidigt på att boka in en heldag på Kraftkällan. Började dagen med Jacked XX PWO för att piggna till och sen var det bara att pallra sig till gymmet och marklyfta! Hade bestämt att jag skulle marka idag, hade dock inte riktigt bestämt vikt eller repsantal. Jag tänkte att ryggen får avgöra det…!

Lyckan var stor när jag lyckades dra upp mitt personbästa 2 x 110 kg (med en fail på 3:e) och när ryggen inte ens gjorde ett ljud ifrån sig! Blev så glad att jag fortsatte köra i väntan på Thea och drog igenom hela ryggen innan både greppet och energin slog i botten.

Efter det tunga passet var det dags för grötfrukost med Nocco, välbehövlig energi, innan det var dags för pass nr 2 med Thea. Blev en del baksida axlar, jobba lite mer på latsen (övningen ”Thea” är underbar <3 ) och som avslutning körde vi ett riktigt vasst biceps-superset där man jobbar sig igenom en pyramid från tung till lätt skivstång, reps to failure. The pump was real vill jag lova… Var bara Theas energin som räddade mig från att klappa ihop totalt i slutet.

När jag sen satt i soffan efter passet insåg jag att det hade passerat hela 6 timmar…! Nu blir det soffhäng med sambon, kolla på mysig Disneyfilm och äta lite hemmagjord hamburgare. Recept på det kommer så småningom.

[caption id="attachment_119" align="alignnone" width="2160"]frukostgröt Favoriten: gröt och Nocco...![/caption]

[caption id="attachment_126" align="alignnone" width="1371"]pinkselfie1 Tagga för pass nr. 2 med Thea[/caption]

pinkback1pinkback2pinkback3

[caption id="attachment_127" align="alignnone" width="2160"]thea1 Denna övning är döpt efter just Thea :)[/caption]

pinkbiceps3

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar