fredag 4 december 2015

Myshelg

Då sitter man på tåget på väg upp till sambons föräldrar i Sandviken-området. Med i väskan ligger det en massa godsaker: saffransbullar med vit choklad, pepparkakor och förstås choklad… <3

Har bakat som en liten tok senaste veckan då jag varit ledig. Dagarna har börjat med gymträning på morgonen, följt av diverse shoppingturer i Uppsala (byebye money…) och sen för att fördriva tiden har jag bakat en hel del.

Nu blir det myshelg uppe i Sandviken med en hel del cheat-meals även för min del. Kommer ta det lite piano ändå, även fast jag vet att min kropp skulle må mycket bättre av att gå upp ett par kilon så vill jag inte riskera att trigga någon typ av ätstörning i form av hetsätning eller väcka några dolda cravings till liv.

Ser mest fram emot att bara få ta det lugnt och vila upp mig. Den här veckan av ledighet har verkligen behövts. Känns så konstigt att det bara är 7 dagar sen Luciapokalen gick av staplen. För min del känns det som att det var flera månader sen och tävlingen just nu känns otroligt långt bort. Jag står fortfarande fast vid mitt beslut att ta en längre paus. Jag till och med ser framemot att få chansen att växa på mig. En vuxen människa lägger i snitt på sig 1,5-2 kg muskler per år, här snackar vi också en frisk vältränad man 35-40 år. För mig som är liten tjej, ned-dietad och påväg tillbaka från en tävling kommer det ta liiiiite mer än 2 kg på ett år… men man kan ju drömma <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar