söndag 12 juni 2016

Nytt rekord på löprundan!

Nu till helgen har jag tagit mig en tripp upp till Gävle-trakterna igen. Har haft massa sköna och riktigt avkopplande dagar, helt gymfria och jag tror att min kropp tycker det är lite skönt ändå.

Nu till veckan har jag lyckats med att köra två pass per dag igen. Jag tror att jag kunde ta upp tempot igen tack vare att jag fick vila ut förra helgen. Känner även att mina muskler mådde bra av det, de behöver ju även vila för att kunna växa. Hade så mycket energi att jag till och med kunde dra av 2 glutepass, som jag skrev lite om i förra inlägget.

Den här helgen hade jag dessutom ett mål: att ta mig igenom rundan som jag så spektakulärt misslyckades med förra veckan. Så i lördags gav jag mig ut på en kvällstur, med bästa soundtracket från Morrowind (bästa spelet ever, tillsammans med Zelda).

Den här gången gick det så himla mycket bättre...! Lyckades inte bara springa hela sträckan utan kom dessutom ner i en tid som jag inte ens vågat drömma om...! Mitt gamla rekord låg strax vid 5 min per km och idag orkade jag ligga på den nivån hela sträckan runt. Benen var givetvis rätt så möra sen men är så kul att se att kondisen fortfarande håller i sig även fast jag är långt mer inaktiv på den fronten nu jämfört med tidigare.

[caption id="attachment_809" align="aligncenter" width="290"]dsc_1395-01.jpeg Thumbs up![/caption]

screenshot_2016-06-12-18-09-08.jpg

[caption id="attachment_806" align="aligncenter" width="300"]Thumbs up! Bästa soundtracket någonsin när man är ute i naturen.[/caption]

Med den rundan gjord kan jag vila med gott samvete, vilket jag definitivt ska göra för nu snart drar E3 igång och då blir det lite  soffhäng med Twitch igång och äta massa mangos och kika på alla nya spel som kommer i år!

20160613_154555.jpg

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar