söndag 19 juni 2016

GIANT set på quads




image
Den här veckan har varit riktigt tung gällande träning. Det är nu näst sista veckan på MI40-programmet och då stod det en liten notis att det skulle vara rätt så jobbigt nu. Jag är en person som gillar att bestämma vad jag ska göra på plats vilket innebar att jag mig en rejäl mental smocka när jag rullade in på morgonen och såg att det s.k tunga passet var 2x Gian t set....på quads... Det var bara att plugga in musiken (i nuläget boss-fighting soundtrack från Zelda xD ) och kriga.
Passet var som följer:
Giant set A (dvs. vila endast efter sista övningen)
  • Benspark: 8 reps (tempo: 4010)
  • Benpress: 10 reps
  • Utfall med skivstång: 12 reps per ben (4010)
  • Benspark: 20 reps (1010)
Giant set B
  • Frontböj i smith: 12 reps (1010)
  • Benpress - fötterna lågt ner: 10 reps
  • Benpress - fötterna högt upp: 10 reps
  • Benspark: 15 reps (samma vikt som vid set A)
Resten av veckan har varit mycket ben och framförallt fokus på hamstrings. Inte mindre än fyra pass och en hel del triset, har gått med konstant träningvärk i stort sett hela veckan. Men rätt kul ändå att få köra lite mer baksida ben och glutes i kortare perioder och inte gneta på i 3 timmar per pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar